sobota, 13 grudnia 2014

DIY choinka w 5 minut

Nadrabiamy przedświąteczne zaległości. Dziś krótka instrukcja jak szybko zrobić takie oto choinki. Po przygotowaniu materiałów całość zajmuje dosłownie 5 minut a wygląda nie najgorzej ;)


Co będzie potrzebne?
1. Kartka papieru A3 (ja wykorzystałam zwykły papier ksero).
2. Nożyczki, ołówek, taśma klejąca i zszywacz.
3. Łańcuch choinkowy w kolorze papieru długości wystarczającej do owinięcia papierowego stożka (im dłuższy tym gęściej można owinąć całość).
4. Osłonka na doniczkę, wiaderko, wazon itp. (u mnie blaszana osłonka kupiona kilka lat temu w zwykłej kwiaciarni).
5. Światełka (tu 20 szt.) ozdoby itp. - według uznania ;)


Z papieru wycinamy 1/4 okręgu ("od ręki" ale jeśli ktoś woli można posłużyć się cyrklem) i sklejamy stożek przy pomocy zwykłej taśmy klejącej (dosłownie w kilku miejscach, i tak nie będzie widać) - dopasowując średnicę stożka mniej więcej do średnicy naczynia, w którym stanie choinka.


Przy pomocy zszywacza mocujemy w kilku punktach łańcuch wokół podstawy stożka. Następnie owijamy całość i znów mocujemy zszywaczem łańcuch do wierzchołka. Następnie ustawiamy w naczyniu i ozdabiamy dowolnie. Mój pierwszy wariant to łańcuszek/drucik z serduszkami w renifery i kulkami kupiony rok temu w Lidlu, druga opcja to światełka ledowe (20szt.). Et voila!

Mam nadzieję, że komuś przyda się ten prosty i szybki sposób na bożonarodzeniowa choinkę a już wkrótce (tzn. jak odzyskam swój aparat, który przez ostatni tydzień szusował we włoskich Alpach) kolejne posty, zapraszam!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz